Labels

Biologisch (1) moestuin (1) RSS (1)

Erfgoed 2.0

zaterdag 24 april 2010

De eerste keer uit eigen tuin

Vandaag de eerste groenten uit eigen tuin gegeten: asperges! Ze smaakten goed, ondanks dat de topjes al een beetje groen en paars waren. Ja, ik kan er niet de hele dag bij gaan staan om ze te steken zodra er eentje zijn kopje boven de grond uitsteekt! Ik had er zes, in verschillende lengte en dikte, maar net genoeg voor een maaltijd (Marc lust ze toch niet). Met een gekookte eitje en curry aardappeltjes uit de oven smaakten ze erg goed. Tot zover ben ik al tevreden over mijn moestuin. Hoewel ik voor deze groente niet veel hoef te doen. Het bed moet  opgehoogd worden in maart en dan maar wachten op die kopjes die er boven komen. Wonderlijk dat het op die manier groeit. Na de zomer het bed open gooien en dan de overgebleven stelen er uit trekken, die kunnen op de composthoop. Op die hoop ligt er al een aantal van vorig jaar, die zijn hol en binnenin krioelt het van de wormen. Eet smakelijk! 




Asperges met gekookt ei en curry aardappelen uit de oven

2 opmerkingen:

  1. Klinkt heerlijk, Pradamac, asperges uit eigen tuin. Ik moet de eerste asperges nog eten, maar zie er naar uit. Altijd een bijzonder moment. Eerste asperges, eerste raapstelen, eerste nieuwe aardappelen, of in de winter, eerste spruiten of boerekool. Smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Ik heb ook al asperges gegeten en Malta's en wacht nu op de raapsteeltjes in het groentepakket van Odin.

    BeantwoordenVerwijderen

Vegetarisch startpagina.nl

Lekkere 'ik-eet-geen-dier' recepten

Buienradar.nl - Weerbericht